Współpracuje z

Współpracuje z

Adres

Al. Jerozolimskie 92, 00-807 Warszawa MASZ PYTANIA? SKONSULTUJ SIĘ ZE MNĄ!

Dane kontaktowe – 2

Lista dokumentów do kredytu

Zbieranie dokumentacji do kredytu to jeden z najbardziej czasochłonnych etapów całej procedury. Nie mniej jednak nie taki diabeł straszny jak go malują – szczególnie przy współpracy z doświadczonym ekspertem. Lista wymaganych dokumentów rożni się w zależności od sposobu uzyskiwania dochodu i rodzaju nieruchomości, którą kredytujemy. Co do zasady jednak możemy wyróżnić 3 grupy dokumentów: osobiste, finansowe i te dotyczące nieruchomości.

Dokumenty osobiste

To przede wszystkim dokument tożsamości czyli dowód osobisty ale może to być również karta stałego pobytu czy paszport dla obcokrajowców. Do tego większość z banków wymaga od Nas wyciągu bankowego za 3 lub 6 miesięczny. Co ważne nie dotyczy to tylko samych wpływów pensji ale całego wyciągu – to wbrew pozorom skarbnica wiedzy dla analityka bankowego, który może tu zauważyć wiele rzeczy – czy posiadamy dzieci, czy mamy zajęcia komornicze lub jakieś inne, nie wskazane nigdzie indziej pożyczki. Wystarczy tu oczywiście wygenerowanie wyciągu ze swojej bankowości elektronicznej. W określonych przypadkach dostarczamy tu również ewentualnie rozdzielność majątkową, wyrok rozwodowy, akt ślubu czy sądowy nakaz płacenia alimentów – to oczywiście w zależności gdy takie zdarzenia mają miejsce.

Dokumenty finansowe

W przypadku etatu to przede wszystkim zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach wystawionych przez pracodawcę na formularzach bankowych, które otrzymasz oczywiście ode mnie. W przypadku umów zleceń czy o dzieło dochodzi nam wykaz podpisanych umów (najczęściej z ostatnich 12 miesięcy) oraz czasami PIT za rozliczony ubiegły rok. Przy prowadzeniu działalności gospodarczej dochodzą dokumenty księgowe – poniżej przykład dla najpopularniejszego rozliczenia z US czyli książki przychodów i rozchodów:

  • PIT za poprzedni rok z potwierdzeniem złożenia go przez Internet (z UPO) lub z pieczątką urzędu skarbowego
  • Podsumowanie roczne KPiR z danymi miesięcznymi na jednej stronie za poprzedni cały rok oraz za ukończone miesiące tego roku z podpisem biura księgowego i klienta
  • Szczegółowa KPiR za ostatnie 3 miesiące z podpisem biura księgowego i klienta
  • Wyciąg z konta firmowego za ostatnie 6 miesięcy (nie wymagane w każdym banku)
  • Zaświadczenie z US o niezaleganiu ze podatkami (w większości banków to wymagane jest na końcu przy podpisaniu umowy)
  • Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami (w większości banków to wymagane jest na końcu przy podpisaniu umowy)

Dokumenty nieruchomości

Przy normalnym zakupie lokalu własnościowego na rynku wtórnym w grę wchodzi tylko umowa przedwstępna, która może być w formie cywilno-prawnej. Dla domu dochodzą dodatkowe dokumenty takie jak wypis i wyrys z rejestru gruntów i kartoteki budynków czy pozwolenie na użytkownie potwierdzające metraż. Dla rynku pierwotnego jest tego dużo więcej ale przeważnie załatwienie tego z deweloperem leży po mojej stronie. Poniżej dla przykładu lista dla zakupu lokalu na rynku pierwotnym:

  • Umowa rezerwacyjna
  • Prospekt informacyjny
  • Draft umowy deweloperskiej
  • Oświadczenia inwestora zastępczego na drukach bankowych
  • Wypis z rejestru gruntów
  • Mapa ewidencyjna
  • Pozwolenie na budowę
  • Decyzje podziałowe (jeśli takowe były)
  • Bezobciążeniówka na lokal czyli tzw. promesa (jeśli deweloper ma zaciągnięty kredyt na inwestycję)

Powyższa lista dokumentów jest tylko poglądową i ma uświadomić Państwu na co musicie się nastawić. Do każdej sprawy lista może się nieco różnić ale wszystko jest na spokojnie do załatwienia – najczęściej zgromadzenie dokumentów zajmuje klientom około 3 – 6 dni roboczych. Współpracując ze mną otrzymacie Państwo jedną zbiorczą listę, aby nie powielać tych samych dokumentów a wypełnianie wniosków bankowych pozostaje w moich rękach na podstawie zebranych wcześniej od Was danych przez zaszyfrowaną aplikację.

Wróć do listy wpisów